نورپردازی نمای ساختمان [استعلام هزینه]

09358899279 کارشناس فروش
نورپردازی نمای ساختمان
نورپردازی ساختمان یکی از عوامل مهم در زیبایی ساختمان ها در تاریکی شب است. با کمک نورپردازی نمای ساختمان می توانید ساختمان خود را به یک المان ختص در شهر تبدیل کنید. شما عزیزان می توانید برای انجام کلیه امور مربوط به نورپردازی نما با ما در شرکت تابان گستر تماس بگیرید.
تابان گستر شب نما
تابان گستر شب نما

نما اولین عامل ارتباط‌ دهنده و جذب‌کننده افراد و به نوعی معرف نوع و کیفیت ساختمان است. نورپردازی، از عوامل بسیار تاثیر گذار و چشمگیر در نمای ساختمان‌هاست که زیبایی و عظمت ساختمان‌ها را چندین برابر می‌کند. نمای خارجی ساختمان‌ها در روز به دلیل روشنایی محیط و نور کافی به خوبی قابل مشاهده هستند اما در شب این نماها به چشم نمی‌آیند. به همین علت نورپردازی نمای ساختمان تاثیر مثبتی بر زیبایی ساختمان و البته زیباسازی شهر دارد.برای انجام کلیه امور مربوط به نورپردازی نما می توانید با ما در شرکت تابان گستر تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای ما در این زمینه بهره مند شوید.

نورپردازی نمای ساختمان

تعداد ساختمان هایی که نمای نورپردازی شده دارند روز به روز در حال افزایش است، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان این مد نورپردازی نمای ساختمان طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است. این موضوع هم بین مردم مقبولیت یافته و دوست دارند نمای شهرشان با ساختمان های بلند و نورپردازی شده زیبا و روشن تر از همیشه بنظر برسد. اما به دلیل تغییراتی که در دنیای معماری، اجتماعی و تکنولوژی در حال رخ دادن است، استفاده از نماهای نورپردازی شده با چالش های جدیدی روبرو شده است.

نورپردازی نمای ساختمان سبب افزایش جذابیت آن بنا، دیده شدن جزییات آن که گاهی برای ایجاد این جزییات و طراحی ها هزینه های سرسام آوری می شود و همچنین زیباسازی کوچه و خیابان می شود. در سراسر جهان نیز از چنین شیوه ای برای افزایش جذابیت ساختمان های مختلف چه آنهایی که از تعداد طبقات کمی برخوردارند و چه برج هایی که دارای ارتفاعی زیاد هستند به شکلی ماهرانه استفاده می شود.استفاده از نورپردازی در نمای ساختمان دارای برخی نکات و مسائل مهم نیز هست که توجه به آنها بسیار مهم می باشد و باعث زیباتر شدن نورپردازی شما خواهد شد.

برای استفاده از خدمات نورپردازی نما و دریافت مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

میزان مصرف انرژی در نورپردازی نما 

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف برق در نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی قسمتی از نما بجای پر کردن کل نما با چراغ است. با نورپردازی کل نما شاید نمای ساختمانتان در میان ساختمان های اطراف بدرخشد اما باید هزینه بسیار زیادی هم برای آن پرداخت کنید اما اگر تنها قسمت های مشخصی نورپردازی شود بازهم می تواند روی نظر مردم تاثیر مثبت بگذارد بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه اضافه مصرف برق و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر لامپ ها وجود داشته باشد. بعلاوه تعبیه سوئیچی برای روشن و خاموش کردن همه یا تعدادی از چراغ های نما وقتی کسی در اطراف نیست لازم و ضروری بنظر می رسد. یک نورپردازی خوب نیازمند یک طراحی زیبا و حرفه است . همچنین باید افراد با تجربه این نورپردازی را پیاده سازی کننده تا با استفاده از تجارب آنان بهترین و زیباترین نتیجه رو کسب نمایید.

 

نورپردازی ساختمان

نماها معمولا به عنوان جلوه اصلی یک ساختمان شناخته می شوند.از لحاظ معماری یکی از مهمترین عناصر بیرونی یک ساختمان نمای آن است که تا حد زیادی احساس کلی سازه و اصالت آن را مشخص می سازد.اما چیزی که در تاریکی شب این اصالت را حفظ می کند، نورپردازی نمای ساختمان است . بدون نورپردازی نمای ساختمان ، بنا هر چقدر که در روز زیبا و دارای سازه ای خاص باشد، در شب هیچ جلوه ای نخواهد داشت.
نماها در رسیدن به زیبایی و ایجاد جلوه ای خاص در ساختمان نقش بسزایی دارند و در اینجاست که اهمیت نورپردازی نما مشخص می شود.نورپردازی نما با یک طراحی حرفه ای می تواند یک ساختمان زمخت و بی روح را به یک منظره چشم نواز تبدیل کند. نورپردازی معماری را برجسته و بر ویژگی های خاص بکار رفته در آن معماری تاکید می کند.

 

نورپردازی ساختمان
 

انواع نورپردازی ساختمان بر حسب تجهیزات 

در نورپردازی نمای ساختمان از تجهیزات زیادی استفاده می شود که مهمترین آن لامپ و یا چراغ های مورد نظر در نورپردازی نما است.چراغ نورپردازی نما بر حسب نوع کار و طراحی انتخاب می شود . این چراغ ها معمولا در توان های مختلف تولید می شود و میزان پرتاب نور آن ها با یکدیگر متفاوت هستند.


انواع نورپردازی ساختمان

  •  نورپردازی نما با چراغ LED

  • نورپردازی نما با وال واشر ال ای دی

  • نورپردازی نما با ریسه ال ای دی

 

تکنولوژ اجرای نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی نموم اما مهم ترین مساله تکنولوژی اجرای نورپردازی نما می باشد.به طور کلی اجرای نورپردازی به دو صورت استاتیک و داینامیک می باشد.هر یک از این تکنولوژی ها بسته به سلیقه و نوع کاربری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی استاتیک (ثابت):

این سبک نورپردازی ساختمان بر اساس ثابت بودن طیف نور و شدت آنها انجام می شود. به عبارتی دیگر نه تغییر طیف نور را داریم و نه تغییر در شدت نور یا خاموش و روشن شدن و افکت های مختلف.یک نورپردازی ثابت و بدون تغییر.برای ساختمان های مسکونی این نوع نورپردازی نما که مبتنی بر سادگی و آرامش است با تنوع بسیار پایین طیف های نور و افکت های محدود مورد استفاده قرار می گیرد.نورپردازی نما به صورت استاتیک خود به دو دسته تقسیم می شود:

  • نورپردازی استاتیک تک رنگ
  • نورپردازی استاتیک چند رنگ

نورپردازی ثابت ( استاتیک) تک رنگ

در نورپردازی تک رنگ ، یک رنگ متناسب با نوع کاربری ساختمان ، فضای محیطی و سلیقه کارفرما انتخاب شده و منابع نوری به کار رفته در نورپردازی این طیف رنگی مورد نظر را به المان های هدف در ساختمان می تابانند.

نورپردازی ثابت (استاتیک) چند رنگ

در نورپردازی ثابت چند رنگ،بنا به ویژگی های هندسی و ابعادی طرح معماری، خواص سطح ازجمله جنس و رنگ و … ، میزان اهمیت المان ها و به منظور نشان دادن سایر تفاوت های ساختاری می توان از رنگ بندی های متفاوت در یک نورپردازی استفاده کرد تا ویژگی های معماری بیشتر نمود داشته باشند. در ساختمان های مسکونی ترکیب دو یا سه رنگ آفتابی مهتابی و پرتقالی بسیار متداول است.

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی پویا (داینامیک)

در نورپردازی نما بصورت داینامیک از منابعی که قابلیت تغییر نور را دارند،استفاده می شود. این تغییر ممکن است بر اساس تغییر رنگ نور باشد یا تنها مربوط به شدت روشنایی باشد. معمولا مراکز تجاری و تفریحی و گردشگری و اماکن پر رفت و آمد که نیاز به جلب توجه بیشتر را دارد از نورپردازی های متغیر استفاده می کنند. در این روش با تغییر طیف و شدت نور می توان به نورپردازی داینامیکی رسید که زیبایی خاصی به فضا می بخشد. همان طور که گفته شد نورپردازی داینامیک بیشتر برای مراکز تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد.

نورپردازی پویا دارای دسته بندی های زیر می باشد:

روش RGE  در نورپردازی داینامیک نما

ساده ترین متد نورپردازی نمای متغیر RGB می باشد که با تغییر هماهنگ نور در همه پیکسل های نوری به صورت یکنواخت یک طیف نور با یک افکت را روشن می کنند. بدلیل ماهیت ساختاری چراغ های RGB این گونه چراغ ها قابلیت دستورپذیری ندارند و صرفا توانایی تغییر رنگ با یک افکت ساده بین سه طیف نور اصلی آبی, سبز و قرمز و یا سه رنگ انتخابی جایگزین را دارند.

نورپردازی پویا (داینامیک) برنامه پذیر

در نورپردازی ساختمان از نوع برنامه پذیر یک یا چند عدد چراغ یک پیکسل نوری را تشکیل می دهند و مستقل از مابقی چراغ ها و پیکسل ها دستور خاص خود را می پذیرند و طیف نور خاص خودرا اجرا می کنند. قابلیت تعریف طیف نور و افکت های نوری این روش را به عنوان کامل ترین روش نورپردازی برای هدایت و دستورپذیری ساخته است. ساخت تلویزیون های شهری و بیلبورد ها الهام گرفته از همین روش است .

به عبارت دیگر می توان با این روش در نورپردازی یک ساختمان به طراحی یک تلویزیون بزرگ با قابلیت پخش هر گونه تصویر دلخواه دست یافت و نوشته ها و تصاویر مورد نظر را روی یک فضای نورپردازی شده به نمایش در آورد. در این نوع نورپردازی به یک سیستم مرکزی جهت کنترل و فرمان دادن به پیکسل های نوری نیاز است که می توان به کمک رایانه و نرم افزار تعریف افکت ها یک سری مود نورپردازی را با توجه به هندسه نورپردازی تعریف کرده و به این کنترلر ها منتتقل کرد تا افکت های متنوعی در نما حاصل شود. این نوع نورپردازی نما در مراکز تجاری و سرگرمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نما

 

مواردی که در نورپردازی نما نباید انجام داد.
 

فراموش کردن جزئیات

نورپردازی ساختمان فرآیندی است که در آن حتی کوچک‌ ترین جزئیات هم می‌توانند نقش تعیین‌ کننده ‌ای را ایفا کنند. این جزییات معمولا فراموش می‌‌شوند در حالی که اگر به آن‌ها توجه شود، می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی داشته باشند. برای مثال یکی از همین جزئیات فضاهای کوچکی بر روی نمای ساختمان هستند که می‌توانند به کمک نورپردازی صحیح و اصولی برجسته شوند و مورد توجه قرار بگیرند. این کار باعث هماهنگی تصویر کلی ساختمان می‌شود.بنابراین توجه به جزئیات را فراموش نکنید تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

استفاده از چراغ‌ های خورشیدی

تجهیزات نورپردازی که از نور خورشید استفاده می‌کنند، چندان موثر نیستند. عملکرد این تجهیزات به آب و هوا وابسته است و معمولا گنجایش زیادی برای ذخیره‌ ی انرژی ندارند تا بتوانند در نبود نور آفتاب، شدت نور را ثابت نگه دارند. چراغ ‌های خورشیدی برای نورپردازی دکوراتیو مناسب‌ تر هستند.بنابراین سیستمی را برای نورپردازی انتخاب کنید که برق کافی را به نورپردازی خارج از ساختمان برساند. به این شکل می‌توانید خیال خود را از بابت عملکرد صحیح چراغ ‌ها، راحت کنید.

تنوع بیش از حد در نورپردازی نما

یکی از نکاتی بسیار مهم که معمولا فراموش می‌شود، حفظ سبک نورپردازی است. حتما تا به حال با ساختمان ‌هایی رو برو شده ‌اید که نورپردازی آن‌ ها بسیار شلوغ و به شکلی بسیار غیر اصولی انجام شده است.بسیار مهم است که سبک خاصی از نورپردازی را در ابتدا انتخاب و تا پایان کار آن را حفظ کنیم و از نورپردازی ‌های شلوغ و بهم ریخته استفاده نکنیم. انتخاب یک سبک خاص به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب‌ های خود را محدود کنید و در نهایت کار ساده‌ تری را برای انتخاب در پیش داشته باشید.

 

نورپردازی نمای ساختمان

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • رضا پارسا
    هزینه نورپردازی بر اساس متراژ کار محاسبه می شه؟
    • مدیر سایت

      سلام. هزینه بر اساس متراژ و متریال مورد استفاده محاسبه می‍‌شود.

تماس بگیرید